Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

Το puzzle της διατροφής!

Στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα τη "Διατροφή" ασχοληθήκαμε αυτή τη φορά με ένα αγαπημένο παιχνίδι,το παζλ!
Αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να...συναρμολογήσουμε σωστά την τροφική πυραμίδα!

Το παζλ ΕΔΩ!





Αφού έβαψε και έκοψε ο καθένας μας τα κομμάτια, ήρθε η ώρα για να φτιάξουμε το παζλ και να το κολλήσουμε σε ένα χαρτόνι!




Έτοιμη η τροφική πυραμίδα!

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

5...10...15......50!

Πριν μερικές μέρες ασχοληθήκαμε με τους αριθμούς μέχρι το 50. Αυτό που ίσως λίγο μας δυσκόλεψε ήταν η αρίθμηση ανά 5 και γι'αυτό μετατρέψαμε το μάθημα σε παιχνίδι!

Γράψαμε στα δάχτυλά μας τους αριθμούς 5-5 μέχρι το 50...
...και κάναμε όλοι μαζί επανάληψη!


Στην επόμενη δραστηριότητα θυμηθήκαμε το κρυφτό και συμφωνήσαμε ότι για να παίξουμε σωστά το παιχνίδι αυτό που πρέπει να μάθουμε είναι να τα φυλάμε σωστά!
Πήγαμε όλοι στον τοίχο και ξεκινήσαμε να "τα φυλάμε"!



Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

"Ο πόλεμος των οσπρίων!"

Στην ώρα της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα τη "Διατροφή", ασχοληθήκαμε με τα όσπρια!
Αυτή τη φορά αφορμή για συζήτηση ήταν
το παραμύθι "Ο πόλεμος των οσπρίων"

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:
Μέσα σε μία κουζίνα όλα τα όσπρια μαλώνουν για το ποιο είναι το καλύτερο και πιο θρεπτικό, ώσπου το ρόλο του δικαστή αναλαμβάνουν τα παιδιά και προτείνουν την πιο δίκαιη λύση!!




Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, ήρθε η ώρα για θέατρο!
Οι φακές νομίζουν ότι είναι τα καλύτερα όσπρια και φουσκώνουν από περηφάνια μέσα στην κατσαρόλα!
Τα φασόλια που άκουγαν τι έλεγαν οι φακές, νευρίασαν - λέγοντας ότι τα ίδια ήταν καλύτερα - και άρχισαν να μαλώνουν μεταξύ τους!
Στη φασαρία μπήκε και η φάβα, λέγοντας με τη σειρά της ότι ήταν η πιο θρεπτική!
Τη φασαρία όμως άκουσε και η μαμά και είπε σε όλα τα όσπρια να μπουν στα βάζα τους και ότι τη λύση θα την έδιναν οι δικαστές, δηλαδή τα παιδιά!
Φτάνοντας οι δικαστές, συνεδρίασαν για να βρουν μία λύση στο πρόβλημα!

Και τη βρήκαν!!
Αποφάσισαν ότι, από τη στιγμή που δεν είχαν δοκιμάσει όλα τα όσπρια, το πιο δίκαιο ήταν κάθε βδομάδα να τρώνε από ένα διαφορετικό όσπριο, ώστε να αποφασίσουν ποιο είναι το πιο νόστιμο και θρεπτικό!!


Τέλος, επιστρέψαμε στην τάξη και ζωγραφίσαμε τον πόλεμο των οσπρίων!







Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Ένας χάρακας...σκουπόξυλο!

Στο σημερινό κεφάλαιο των Μαθηματικών ασχοληθήκαμε με τις γραμμές και τη χρήση του χάρακαΕίναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιούμε χάρακα και αρχικά έπρεπε να κατανοήσουμε πώς ενώνουμε δύο σημεία!
Γι'αυτό το λόγο μάς φάνηκαν ιδιαίτερα χρήσιμα τα...σκουπόξυλα!

[Στη συγκεκριμένη περίπτωση-επειδή δεν υπήρχαν τόσες σκούπες όσες χρειαζόμασταν-χρησιμοποιήσαμε όργανα γυμναστικής!]
Χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα είχε από ένα ...χάρακα και από δύο χρωματιστά "καπελάκια" που ανέλαβαν το ρόλο των δύο σημείων!
Αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να γυρίσουμε με τέτοιο τρόπο το χάρακα, ώστε να ακουμπάει και στα δύο σημεία ταυτόχρονα!




 Στο επόμενο βήμα έπρεπε να χαράξουμε μία γραμμή από τα σημεία που ενώσαμε!

Πήραμε από μία κιμωλία, κρατήσαμε σταθερά το χάρακα και ενώσαμε τα δύο σημεία!



Μετά από αυτή τη δραστηριότητα, επιστρέψαμε στην τάξη να ασχοληθούμε με τον πραγματικό μας χάρακα!

[Ευχαριστούμε πολύ τον κ.Μανώλη, το γυμναστή του σχολείου, για τα όργανα γυμναστικής που μας παραχώρησε!]


Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2015

Ομαδική δουλειά (animation)!

Ορισμένες φορές μέσα σε μία τάξη παρουσιάζονται διάφορα προβλήματα συνεργασίας. Δε λειτουργούμε ως ομάδα και δημιουργούνται προστριβές και ανταγωνισμοί. Την Παρασκευή ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα μ΄αυτό το θέμα, έτσι ώστε να μη ξεχνάμε πόσα μπορούμε να κερδίσουμε με την ομαδική δουλειά!





Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βιντεάκια σε μορφή cartoon και ακολούθησε συζήτηση μετά από το καθένα!















Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

Σύγχυση γραμμάτων β-δ

Ένα συνηθισμένο φαινόμενο που παρατηρείται στην Α΄τάξη είναι η σύγχυση ορισμένων γραμμάτων, δηλαδή δέντρο-βέντρο, βουνό-φουνό κτλ.
Σήμερα ασχοληθήκαμε με τα γράμματα "β" και "δ". 

Προκειμένου να κατανοήσουμε την άρθρωση αυτών των δύο γραμμάτων, σκεφτήκαμε να δείξουμε τις αλλαγές στο στόμα μας...φωτογραφίζοντάς μας!

Ο καθένας μας βγήκε από δύο φωτογραφίες:
η μία προφέροντας το "β" και η άλλη προφέροντας το "δ"!


Το γράμμα "β"
(κλειστό το στόμα-

φαίνονται λίγο τα δόντια)
Το γράμμα "δ"
(ανοιχτό το στόμα-

φαίνεται η γλώσσα και τα δόντια)


Παρατηρήσαμε τις αλλαγές στο στόμα μας , όταν προφέρουμε τα δύο γράμματα και με την ευκαιρία παίξαμε και ένα παιχνίδι!

Απλώσαμε στο πάτωμα όλες τις φωτογραφίες και το κάθε παιδί έπρεπε να βρει τις δικές του φωτογραφίες και...
...να τις τοποθετήσει στο σωστό χαρτόνι!

Έτσι το κάθε παιδί έχει την ευκαιρία να παρατηρεί στον εαυτό του τις αλλαγές στην άρθρωση ανάμεσα στα δύο γράμματα!

Στην επόμενη δραστηριότητα ασχοληθήκαμε με ένα φύλλο εργασίας βασισμένο στην παραπάνω δραστηριότητα!











(Η εικόνα με το στόμα ΕΔΩ


[Online παιχνίδι "Οι φωνούλες κάποιων συμφώνωνΕΔΩ]