Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

Μάθημα με ένα παράξενο...tablet!

 Παρασκευή σήμερα και ήταν η μέρα της "χαλαρής Παρασκευής"!
Στη διάρκεια της "χαλαρής Παρασκευής" δεν ανοίγουμε καθόλου τα βιβλία και η επανάληψη στη Γλώσσα ή τα Μαθηματικά γίνεται μόνο μέσα από δραστηριότητες και παιχνίδια!


Από σήμερα λοιπόν, για τις ανάγκες της Γλώσσας, ο καθένας μας απέκτησε το δικό του...παράξενο tablet!
Η ιδέα έρχεται και πάλι από το pinterest, όπου μπορείτε να το βρείτε σε εκτυπώσιμη μορφή!


Εκτυπώσαμε τα tablet και τα πλαστικοποιήσαμε!



Ακριβώς το ίδιο τάμπλετ, προβάλαμε και στον πίνακα!
Αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να αντιγράψουμε, με ένα μαρκαδόρο που σβήνει, στα κουτάκια του tablet μας τις λέξεις, να τις διαβάσουμε και ύστερα να βρούμε τα γράμματα στο πληκτρολόγιο!


Γράφουμε τις λέξεις από τον πίνακα!

Βρίσκουμε τις λέξεις στο πληκτρολόγιο από το μεγάλο tablet του πίνακα!

Επειδή στο σχολείο μας δεν υπάρχει καθηγητής πληροφορικής, θεωρήσαμε χρήσιμο να κάνουμε τα πρώτα μας βήματα στους υπολογιστές με ένα δικό μας τρόπο! Με την ευκαιρία είναι και ένας τρόπος να αναγνωρίζουμε τα γράμματα και να τα βρίσκουμε στο πληκτρολόγιο!:)
Εκτυπώσαμε από το google ακόμα ένα ελληνικό πληκτρολόγιο, το οποίο κολλήσαμε στο θρανίο μας για να εξοικειωθούμε περισσότερο με τον υπολογιστή!


Επόμενη δραστηριότητα ήταν η δημιουργία ενός δικού μας πληκτρολογίου!
Κολλήσαμε στον πίνακα χαρτί του μέτρου και προβάλαμε πάνω ένα πληκτρολόγιο!

Σχεδιάσαμε πάνω στο χαρτί το περίγραμμα με κηρομπογιά και γράψαμε τα γράμματα και τους αριθμούς!

Στη συνέχεια χρωματίσαμε τα γράμματα και τους αριθμούς!





Έτοιμο το πληκτρολόγιο!

Το κρεμάσαμε έξω από την τάξη και μπορούμε ακόμα και στο διάλειμμα να σχηματίζουμε λέξεις!


Τελευταία δραστηριότητα για την επανάληψη της Γλώσσας ήταν να μάθουμε τα γράμματα που γνωρίζουμε στη Νοηματική Γλώσσα. Θα προσπαθήσουμε στη διάρκεια της χρονιάς να μάθουμε ολόκληρο το αλφάβητο και να σχηματίζουμε το όνομά μας.
Η Αλφαβήτα στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα
Το "α"

Το "ε"

Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014

Face painting...με γράμματα!

Στην επανάληψη της Παρασκευής, βγάλαμε τα γράμματα από τα βιβλία και τα βάλαμε στο πρόσωπό μας!
Αυτό που χρειάστηκε μόνο ήταν αποκριάτικα χρώματα για το πρόσωπο!

Το πρώτο βήμα ήταν να γράψουμε με τα χρώματα τα γράμματα στο μέτωπό μας!

Έτοιμα τα γραμματάκια!

Ο καθένας μας έπρεπε να σχηματίσει μία συλλαβή ή μία λέξη, διαλέγοντας τα σωστά γράμματα-παιδιά!
Διαλέγουμε το πρώτο μας γράμμα!

Σχηματίσαμε τη λέξη: πίτα!


 Για την επόμενη δραστηριότητα χρειαστήκαμε αυτοκόλλητα χαρτάκια παζλ!
Γράψαμε όσα γράμματα έχουμε μάθει και χωρίσαμε με ροζ τα σύμφωνα και με κίτρινο τα φωνήεντα!


Ο καθένας μας έπρεπε για ακόμα μία φορά να σχηματίσει με τα χαρτάκια μία συλλαβή ή μία λέξη!




Τέλος, ασχοληθήκαμε με τον τροχό συλλαβών! Εκτός από τον τροχό που έχει ο καθένας μας στο σπίτι, κρεμάσαμε ένα μεγάλο τροχό και στην τάξη για να παίζουμε όποτε θέλουμε με τα γράμματα! 

Συνδυάζουμε τα γράμματα που έχουμε μάθει και δημιουργούμε συλλαβές!

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

28η Οκτωβρίου-Άγιος Δημήτριος (Βίντεο)


Ένα μικρό και περιεκτικό βίντεο για τα γεγονότα του '40.


Τρισδιάστατη αναπαράσταση της ζωής του Αγίου Δημητρίου.
(Η εκφώνηση γίνεται μέσω υπολογιστή...)



Η κρύπτη του Αγίου Δημητρίου


ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ




Η ιδέα είναι από το ιστολόγιο: kindergarten teacher

Μία πολύ ωραία κατασκευή από το ιστολόγιο:...Το Νηπιαγωγείο μ'αρέσει πιο πολύ


Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Τα άλμπουμ βάφτισης στην τάξη!

Στο μάθημα της "Μελέτης" εξετάζουμε αυτόν τον καιρό το κεφάλαιο "Η οικογένειά μου" και τις διάφορες μορφές οικογένειας!
Για να μη μένουμε όμως στο βιβλίο (αφού ένα τέτοιο θέμα κάθε άλλο παρά θεωρητικό είναι!), αποφασίσαμε να φέρουμε την οικογένειά μας στην τάξη με ένα λίγο...περίεργο τρόπο!

[Η ιδέα είναι της αγαπημένης φίλης και συναδέλφου Παγκάλου Δέσποινας που πέρυσι χρησιμοποίησε τη δραστηριότητα στο μάθημα των Θρησκευτικών! :)]

Συγκεντρώσαμε από το πρωί τα άλμπουμ βάφτισης των παιδιών!


Στη συνέχεια παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας την οικογένειά μας!

Ο καθένας μας εξηγούσε ποιοι φαίνονται στις φωτογραφίες και παρακολουθούσαμε όλοι με ιδιαίτερο ενδιαφέρον!














 Μ'αυτόν τον τρόπο είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την οικογένεια των συμμαθητών μας και κυρίως να εξετάσουμε το κεφάλαιο της Μελέτης, χωρίς να καταλάβουμε ότι εκείνη την ώρα κάναμε μάθημα! ;)


Για ακόμα μία φορά να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς για τη συνεργασία!!

Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

Τουίστερ στην τάξη!

Σήμερα στην τάξη μας αποκτήσαμε ένα πολύ εύκολο (στο στήσιμο) και ευχάριστο επιδαπέδιο παιχνίδι!



Αυτό που χρειάζεται για την κατασκευή είναι τέσσερα χρωματιστά αυτοκόλλητα ρολά και ένα αυτοσχέδιο ταμπλό!
[Κόβουμε τέσσερις κύκλους από κάθε χρώμα, τους κολλάμε στο δάπεδο και ξεκινάει το παιχνίδι!!]


Αρχικά, κάποιο παιδί (ο διαιτητής!) γυρίζει το βελάκι του ταμπλό! Το κάθε παιδί πρέπει να ισορροπήσει χρησιμοποιώντας μόνο τα χέρια και τα πόδια του (όχι γόνατα!) πάνω στο χρώμα που του έτυχε!


 Εκτός από παιχνίδι, είναι και ένας διασκεδαστικός τρόπος να εξασκήσουμε ορισμένες δεξιότητες όπως:
-Ισορροπία
-Συντονισμό κινήσεων
-Δημιουργική σκέψη
-Υπολογισμό απόστασης και "καλύτερης λύσης"
-Συγκέντρωση
-Υπομονή
-Επιδεξιότητα κινήσεων
-Συνείδηση του σώματος
-Συνείδηση της θέσης σε σχέση με του συμπαίκτη
-Κατανόηση των εννοιών "δεξί-αριστερό"

[Περισσότερες πληροφορίες για το παιχνίδι ΕΔΩ!]

Με αφορμή την τελευταία δεξιότητα και επειδή λίγο δυσκολευόμαστε ακόμα να βρούμε ποιο είναι το δεξί και ποιο το αριστερό, αφήσαμε το βιβλίο των μαθηματικών στις τσάντες και επικεντρωθήκαμε σ'αυτές τις έννοιες!