Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

Φτιάχνοντας γλυκά με τους γονείς!

Με την ευκαιρία της αυριανής γιορτής, αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε ορισμένα κεράσματα για τους γονείς και τα παιδιά! Τα κεράσματα που θα φτιάχναμε ήταν Γλυκά χιονανθρωπάκια !

Επειδή όμως τελευταία μέρα θέλαμε παρέα στην τάξη, καλέσαμε τους κατάλληλους για να ρθουν να μας βοηθήσουν!
Τους γονείς!!
 [Όπως σε οτιδήποτε τους ζητήθηκε από την αρχή της χρονιάς, οι γονείς ανταποκρίθηκαν για ακόμα μία φορά και με το παραπάνω!]
Τα υλικά που χρειάστηκαν ήταν:
-ζαχαρούχο γάλα
-ινδοκάρυδο
-σταγόνες κουβερτούρας
-αλμυρά στικς (μπατονέτες)
-χρωματιστά σοκολατένια κουφέτα (τύπου smarties)
-χάρτινες θήκες τρούφας


Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014

Χριστουγεννιάτικες κάρτες από...ταπετσαρία!

Για ακόμα μία κατασκευή μάς φάνηκαν ιδιαίτερα χρήσιμα τα δείγματα ταπετσαρίας που μας έφερε ο κ. Πέτρος Τύπος ως υλικό χειροτεχνίας, τον οποίο ευχαριστούμε πολύ για ακόμα μία φορά!

Κόψαμε διάφορα χρώματα και σχέδια από τις ταπετσαρίες σε σχήμα κάρτας και σχεδιάσαμε πάνω ένα Χριστουγεννιάτικο δέντρο!
Κόψαμε με περφορατέρ πράσινες χιονονιφάδες και τις κολλήσαμε στο δέντρο!





Διακοσμήσαμε με γκλίτερ, γράψαμε ευχές και...έτοιμες οι κάρτες!

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

Άγιος Βασίλης στο ξύλο!

Η σημερινή Χριστουγεννιάτικη κατασκευή είχε να κάνει με ένα υλικό που δεν έχουμε ξαναχρησιμοποιήσει στην τάξη.
Το ξύλο!
[Να ευχαριστήσουμε πολύ το Διευθυντή του σχολείου (Καπετσώνη Κώστα) που μας έκοψε τις ροδέλες και καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε την κατασκευή!]


Στρώσαμε δύο θρανία με χάρτινα τραπεζομάντηλα και βάλαμε πάνω τα υλικά! Στο ένα βάφαμε μόνο με κόκκινο και στο άλλο μόνο με άσπρο για να μην ανακατευτούν τα χρώματα!
Σχημάτισα από πριν πάνω στο ξύλο τη φιγούρα του Άη Βασίλη και τα παιδιά έμενε να ζωντανέψουν τη ζωγραφιά με χρώμα!




Όλοι οι Αγιοβασίληδες μαζί!

Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

Ομαδική εργασία για το σπίτι: "ΦΡΟΥΤΑ ΑΠΟ ΧΑΡΤΟΚΟΥΤΑ!"

Από την αρχή της χρονιάς ήταν στο πλάνο της τάξης μας να γίνουν κάποιες ομαδικές εργασίες(project),μία σε κάθε τρίμηνο, προσαρμοσμένες στις δυνατότητες των παιδιών! 
Το δύσκολο κομμάτι ήταν ότι τα παιδιά έπρεπε να συναντηθούν σε ομάδες των 4 ατόμων σε ώρες εκτός σχολείου και στο σπίτι κάποιου παιδιού.
Σ'αυτό το σημείο πρέπει να ευχαριστήσω πολύ τους γονείς για τη συνεργασία και την...υπομονή τους, καθώς σε τέτοιες περιπτώσεις το σπίτι μετατρέπεται σε παιδική χαρά! 
Πρέπει να παραδεχτώ βέβαια ότι αυτός ήταν και ένας από τους στόχους, αφού είναι μία καλή ευκαιρία τα παιδιά να έρθουν σε επαφή και εκτός σχολείου, να παίξουν και να γνωρίσει το ένα το χώρο του άλλου!

-----------------------------------------------

Η πρώτη ομαδική εργασία έγινε στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα τη "Διατροφή".
Η κάθε ομάδα πήρε από ένα χαρτόκουτο και σε περιθώριο περίπου 2 εβδομάδων έπρεπε να το μετατρέψουν σε κάποιο φρούτο της επιλογής τους με οποιοδήποτε τρόπο!


Η κάθε ομάδα παρουσίασε το έργο της, εξηγώντας τον τρόπο με τον οποίο εργάστηκαν, το μέρος που συναντήθηκαν, αν υπήρχε βοήθεια και κυρίως αν είχαν την ευκαιρία να παίξουν στη διάρκεια της συνάντησής τους!
Φράουλα
Κολοκύθα
Καρπούζι
Μήλο
Το αποτέλεσμα των εργασιών ήταν ΥΠΕΡΟΧΟ!
Όλα τα παιδιά αξίζουν ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ!!


Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Βιωματική δραστηριότητα για την Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

 Την Τετάρτη 3/12 ήταν η Παγκόσμια μέρα ατόμων με αναπηρία και γι' αυτό το λόγο αφιερώσαμε μία ώρα σε μία βιωματική δραστηριότητα.[Η ιδέα είναι από το blog της Γαλήνης Ιδέες για δασκάλους.]

Τα υλικά που χρειαστήκαμε για τη δραστηριότητα ήταν:
-αυγά και σύρμα για ανακάτεμα
-φέτες τους τοστ
-μεγάλα πλαστικά μπολ
-γάντια μιας χρήσης
-μερέντα (προαιρετικά)
-μαντήλια
-καθαρές κάλτσες
-τηγάνι

Αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να φτιάξουμε αυγόφετες με έναν περίεργο (για μας) τρόπο.
Σε κάθε ομάδα το κάθε παιδί είχε το ρόλο του.
1.Το πρώτο θα είχε κλειστά μάτια,
2.το δεύτερο θα είχε δεμένα πίσω τα χέρια,
3 .το τρίτο και το τέταρτο θα πιανόταν χέρι χέρι και στο ελεύθερο χέρι τους θα φορούσαν μία κάλτσα με μία σακούλα δεμένη από πάνω.


[
Το παιδί με τα δεμένα χέρια διάβαζε τη συνταγή (με τη δική μου βοήθεια γιατί ακόμα δεν ξέρουμε όλα τα γράμματα!). Το παιδί με τα δεμένα μάτια εκτελούσε τη συνταγή και τα δύο παιδιά με την κάλτσα στο χέρι έφερναν τα υλικά.]
Σ'αυτό το σημείο χρειάστηκε ξανά η βοήθειά μου, προκειμένου να πετύχουμε να σπάσουμε τα αυγά μέσα στο μπολ.
Αφού ρίξαμε τα αυγά, ήρθε η ώρα να τα ανακατέψουμε.
Στη συνέχεια, βουτήξαμε στο μπολ τις φέτες του τοστ.
Η δουλειά των παιδιών δεν ήταν καθόλου εύκολη και ζορίστηκαν αρκετά, αλλά έβαλαν τα δυνατά τους να πετύχει η συνταγή, έστω και χωρίς μάτια ή χέρια.

Μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχε αναφερθεί καθόλου ο λόγος που κάναμε αυτή τη δραστηριότητα, αφού θα ακολουθούσε στο τέλος κουβέντα.
Αφού ετοιμάσαμε τις αυγόφετες, έπρεπε να μαζέψουμε τα τραπεζομάντηλα και τα σκουπίδια που αφήσαμε. Αυτή ήταν δουλειά των παιδιών που είχαν δεμένα τα χέρια.




 Πριν οι αυγόφετες μπουν στο τηγάνι, καθήσαμε στην παρεούλα και συζητήσαμε το νόημα αυτού του "παιχνιδιού".
Τα θέματα που ασχοληθήκαμε ήταν:
-αν συναντήσαμε κάποια δυσκολία
-αν μας βοήθησε κάποιος να πετύχουμε το σκοπό μας
 και τέλος
-πώς φανταζόμαστε ότι είναι η καθημερινότητα ενός ατόμου με αναπηρία.

Όσο ετοιμαζόταν, όμως, οι αυγόφετες, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε το παραμύθι "Η γάτα κουμπάρα" στη νοηματική.


(Συνοδεύσαμε τις αυγόφετες με λίγη μερέντα για πιο έντονη γεύση!)
Έτοιμο το γεύμα που με τόσο κόπο φτιάξαμε!

Τέλος παρακολουθήσαμε τι μπορεί να καταφέρει ένα άτομο με αναπηρία μέσα από ένα βίντεο από τους Παραολυμπιακούς Αγώνες.



[Μπορεί να μην υπήρχε ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ ηρεμίας στη διάρκεια της δραστηριότητας, αλλά μ'αυτόν τον τρόπο προσπαθήσαμε να βιώσουμε για μία ώρα την καθημερινότητα ενός ατόμου με αναπηρία.]



Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014

Χριστουγεννιάτικο δέντρο από...μαλλί πλεξίματος!

Από σήμερα στην τάξη μας έχουμε πλέον το δικό μας, αυτοσχέδιο
Χριστουγεννιάτικο δέντρο!
Ένα δέντρο λίγο...διαφορετικό από τα συνηθισμένα!


Για την κατασκευή του χρειάστηκαν:
-μαλλί πλεξίματος
(δεν είχαμε πράσινο και χρησιμοποιήσαμε ό,τι υπήρχε ήδη στη ντουλάπα μας...ροζ!)
-καλαμάκια
-διπλόκαρφα
-μακαρόνια πένες
-κομμάτια ταπετσαρίας
-χαρτόκουτα και κορδέλες

Διάφορα σχέδια ταπετσαρίας, τα οποία θα χρησιμοποιούσαμε για τα στολίδια!
[Ο τρόπος που κατασκευάσαμε τα στολίδια ΕΔΩ!]

Αρχικά κόψαμε τις ταπετσαρίες σε 10 λωρίδες περίπου 2 εκ.



Με ένα διακορευτή τρυπήσαμε τις δύο άκρες...

...και περάσαμε από μέσα τους διπλόκαρφα! 

Ανοίξαμε τις λωρίδες και το αποτέλεσμα ήταν μία μπάλα-στολίδι!

Τελειώνοντας με τα στολίδια, σειρά είχε το αστέρι
Πήραμε 4 καλαμάκια, περάσαμε μέσα μακαρόνια πένες και τα κολλήσαμε σε σχήμα αστεριού!

Αυτό που έμενε τώρα ήταν να κρεμάσουμε το μαλλί πλεξίματος με τέτοιο τρόπο ώστε να σχηματίζει δέντρο!
Καρφώσαμε 3 καρφάκια στον τοίχο και το πετύχαμε! 
Στολίσαμε με τις αυτοσχέδιες μπάλες, κολλήσαμε πίσω μπλε γκοφρέ, αφού το ζωγραφίσαμε πρώτα με αστεράκια, βάλαμε και τα...δώρα από κάτω και έτοιμο το δέντρο μας! :)


Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Εκπαιδευτικά παιχνίδια για τα Παιδικά Χωριά SOS

 Η πρώτη δράση του Δικτύου Εκπαιδευτικών Ιστολογίων που αφορά την αποστολή εκπαιδευτικού υλικού σε νοσοκομεία και ιδρύματα για παιδιά, ξεκίνησε ήδη να πραγματοποιείται από σήμερα .
Αυτή τη φορά αποδέκτες θα είναι τα Παιδικά Χωριά SOS στην Αθήνα.



Πρώτο εκπαιδευτικό παιχνίδι με το οποίο συμμετέχουμε στη δράση είναι το "πινακάκι από ζελέ" που παρουσιάστηκε και δοκιμάστηκε ήδη στην τάξη μας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τα παιδιά.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως:
1) Οδηγός πρώτης γραφής για τα γράμματα και τους αριθμούς και...

2) Βάση για δημιουργία θαλασσινού τοπίου, προσθέτοντας διάφορες εικόνες και αναγνωρίζοντας τι δείχνει η κάθε μία.

Δεύτερο εκπαιδευτικό παιχνίδι είναι το τουίστερ, επίσης δοκιμασμένο στην τάξη.
Με το συγκεκριμένο παιχνίδι αναπτύσσονται δεξιότητες όπως:
-Κατανόηση εννοιών "δεξί-αριστερό"
-Αναγνώριση χρωμάτων
-Δημιουργική σκέψη