Σήμερα ήταν μία ιδιαίτερη μέρα για εμάς, αφού υποδεχτήκαμε στην τάξη τη συνάδελφο Ειδικής Αγωγής του σχολείου μας, Ελένη Σεφέρογλου, προκειμένου να πραγματοποιήσουμε μία βιωματική δραστηριότητα για τα άτομα με αναπηρία!
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία καθιερώθηκε το 1992 και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου. Με αφορμή λοιπόν αυτή τη μέρα αφιερώσαμε ένα δίωρο, προσπαθώντας να μπούμε στη θέση των ατόμων που αντιμετωπίζουν διάφορες κινητικές ή αισθητηριακές δυσκολίες.
2ος σταθμός ήταν να ζωγραφίσουμε με το αντίθετο χέρι από αυτό που γράφουμε, κάτι που αποδείχτηκε ιδιαίτερα δύσκολο. |
3ος σταθμός ήταν να προσπαθήσουμε να λύσουμε απλές προσθέσεις, ακούγοντας ένα ραδιοφωνικό σταθμό με παράσιτα, μπαίνοντας στη θέση των ατόμων με προβλήματα ακοής. |
Τελειώνοντας τη δραστηριότητα συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα και συζητήσαμε:
-εντυπώσεις από τις δραστηριότητες,
-αν θα μπορούσαμε να κάνουμε μ' αυτόν τον τρόπο συνέχεια τις παραπάνω δραστηριότητες,
-αν θα μας προκαλούσε νευρικότητα,
-πώς θα περνούσε το διάλειμμα αν φορούσαμε όλα τα υλικά που μας δυσκόλεψαν ταυτόχρονα.
Σειρά τώρα είχε ακόμα μία δραστηριότητα, για την οποία χρειάστηκε η συμμετοχή ενός παιδιού. Πάνω στο θρανίο υπήρχαν τα εξής υλικά:
-ποτήρι
-πιρούνι
-πιάτο.
Η κ.Ελένη απηύθυνε αρκετές φορές μία εντολή σε ξένη γλώσσα (άγνωστη προς το παιδί). Το παιδί μη γνωρίζοντας τη γλώσσα, δε μπορούσε να ανταποκριθεί λέγοντας ότι δεν καταλαβαίνει. |
Το σημερινό δίωρο ήταν ένα εξαιρετικό μάθημα για τα παιδιά, με στοχευμένες δραστηριότητες και εναλλαγές συναισθημάτων!
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Ελένη Σεφέρογλου για την καθοδήγηση και το χρόνο που μας αφιέρωσε και ελπίζω να ξανασυνεργαστούμε σύντομα!!
[Παλιότερες βιωματικές δραστηριότητες για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία ΕΔΩ!]