Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Βιωματική δραστηριότητα για την Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

 Την Τετάρτη 3/12 ήταν η Παγκόσμια μέρα ατόμων με αναπηρία και γι' αυτό το λόγο αφιερώσαμε μία ώρα σε μία βιωματική δραστηριότητα.[Η ιδέα είναι από το blog της Γαλήνης Ιδέες για δασκάλους.]

Τα υλικά που χρειαστήκαμε για τη δραστηριότητα ήταν:
-αυγά και σύρμα για ανακάτεμα
-φέτες τους τοστ
-μεγάλα πλαστικά μπολ
-γάντια μιας χρήσης
-μερέντα (προαιρετικά)
-μαντήλια
-καθαρές κάλτσες
-τηγάνι

Αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να φτιάξουμε αυγόφετες με έναν περίεργο (για μας) τρόπο.
Σε κάθε ομάδα το κάθε παιδί είχε το ρόλο του.
1.Το πρώτο θα είχε κλειστά μάτια,
2.το δεύτερο θα είχε δεμένα πίσω τα χέρια,
3 .το τρίτο και το τέταρτο θα πιανόταν χέρι χέρι και στο ελεύθερο χέρι τους θα φορούσαν μία κάλτσα με μία σακούλα δεμένη από πάνω.


[
Το παιδί με τα δεμένα χέρια διάβαζε τη συνταγή (με τη δική μου βοήθεια γιατί ακόμα δεν ξέρουμε όλα τα γράμματα!). Το παιδί με τα δεμένα μάτια εκτελούσε τη συνταγή και τα δύο παιδιά με την κάλτσα στο χέρι έφερναν τα υλικά.]
Σ'αυτό το σημείο χρειάστηκε ξανά η βοήθειά μου, προκειμένου να πετύχουμε να σπάσουμε τα αυγά μέσα στο μπολ.
Αφού ρίξαμε τα αυγά, ήρθε η ώρα να τα ανακατέψουμε.
Στη συνέχεια, βουτήξαμε στο μπολ τις φέτες του τοστ.
Η δουλειά των παιδιών δεν ήταν καθόλου εύκολη και ζορίστηκαν αρκετά, αλλά έβαλαν τα δυνατά τους να πετύχει η συνταγή, έστω και χωρίς μάτια ή χέρια.

Μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχε αναφερθεί καθόλου ο λόγος που κάναμε αυτή τη δραστηριότητα, αφού θα ακολουθούσε στο τέλος κουβέντα.
Αφού ετοιμάσαμε τις αυγόφετες, έπρεπε να μαζέψουμε τα τραπεζομάντηλα και τα σκουπίδια που αφήσαμε. Αυτή ήταν δουλειά των παιδιών που είχαν δεμένα τα χέρια.




 Πριν οι αυγόφετες μπουν στο τηγάνι, καθήσαμε στην παρεούλα και συζητήσαμε το νόημα αυτού του "παιχνιδιού".
Τα θέματα που ασχοληθήκαμε ήταν:
-αν συναντήσαμε κάποια δυσκολία
-αν μας βοήθησε κάποιος να πετύχουμε το σκοπό μας
 και τέλος
-πώς φανταζόμαστε ότι είναι η καθημερινότητα ενός ατόμου με αναπηρία.

Όσο ετοιμαζόταν, όμως, οι αυγόφετες, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε το παραμύθι "Η γάτα κουμπάρα" στη νοηματική.


(Συνοδεύσαμε τις αυγόφετες με λίγη μερέντα για πιο έντονη γεύση!)
Έτοιμο το γεύμα που με τόσο κόπο φτιάξαμε!

Τέλος παρακολουθήσαμε τι μπορεί να καταφέρει ένα άτομο με αναπηρία μέσα από ένα βίντεο από τους Παραολυμπιακούς Αγώνες.



[Μπορεί να μην υπήρχε ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ ηρεμίας στη διάρκεια της δραστηριότητας, αλλά μ'αυτόν τον τρόπο προσπαθήσαμε να βιώσουμε για μία ώρα την καθημερινότητα ενός ατόμου με αναπηρία.]